mandag, mai 07, 2007

Hvem livet skal leves for--og litt andre tanker

Jeg vet, og jeg har også vurdert, at jeg bør skrive dette innlegget imorgen. Men vet dere? Jeg føler meg så fyllt av Ånden, at jeg må få skrevet det ned nå... Halleluja!!

Prøve å stokke tankene mine..

Det er typisk jenter å bry seg om, tenke på og snakke sammen om.. gutter. Sånn er det bare. Jeg gjør det selv og den siste uken har det vært mye rare samtaler og tanker.. men ikveld da, så satt jeg meg ned foran pc'en (typisk..). Og løste litt kabal samtidig som jeg hørte på Chris Rice. 4 sanger hørte jeg på, og den siste var "Untitled Hymne (Come To Jesus)". Denne er helt fantastisk og jeg blir så takknemlig og følelsesladet hver gang jeg hører den sangen. Ihvertfall ledet den meg inn i en egen liten lovsangsstund der jeg ikke trengte noen cd eller instrumenter. Kun meg og Jesus.

Så begynte jeg å synge "Sentrum" (av Rudi), og det gikk bare opp for meg hvor utrolig selvsentrert jeg store deler av tiden er. Dette livet handler om meg og om alt som jeg trenger og skal oppleve osv osv. FEIL..FEIL..FEIL..FEIL.. Dette livet handler ikke om meg, men om Jesus! Livet jeg lever er ikke for å tilfredstille alle mine behov, men for å leve et fullkomment liv med Jesus! Verdslige tanker og ting som omgir oss er bare en ekstra gave fra Gud. Hovedgaven er at Han vil gjerne at vi skal kjenne Ham, pg Han vil faktisk bruke oss i sin(!) plan!!! Det er jo bare helt fantastisk.. Jeg er bare så utrolig takkenemlig og fyllt av glede nå at tårene renner.

Jeg trenger Jesus. Ingen tvil om det. Det beste er at Han også vil ha meg.. som jeg er.. Her prøver vi jenter (for å ta opp tråden) å bli den vi tror at guttene vil at vi skal være, og så har vi en som elsker oss for akkurat den vi er.. Hvorfor glemmer vi alltid det?? Hvorfor kan ikke det være fokuset i hverdagen? Hvordan bli mer lik Jesus, istedetfor den vi tror at alle vil vi skal være..?!

Det er så fantastisk å få sånne "åpenbaringer" av og til. Om Guds storhet, Hans usannsynlige (men sanne) kjærlighet til oss.

Inni meg akkurat nå: fred.

"For så høyt har Gud elsket verden, at Han gav sin Sønn den enbårne. For at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv!"

Siste lovsangen ikveld ble:
"Jesus, det eneste, helligste, reneste navn som på menneskelepper er lagt. Fylde av herlighett, fylde av kjærlighet, fylde av nåde og sannhet og makt!"

5 kommentarer:

Susanne =) sa...

Det er veldig sant det du skriver, Kristin..
En har så lett for å tenke altfor mye på seg selv.. Jeg tar meg ofte selv i det å..
Men jeg tror det beste livet er å leve for Jesus, for Han vil gi oss alt det vi tenger.
Luk 12:31
Søk først Guds rike og Hans rettferdighet, så skal alt det andre bli gitt i tillegg =)

Fru Irene, ho pene sa...

Tårene renner hos andre også, når innlegget leses og kjærligheten spres... Takk!

Lill Therese sa...

AMEN!!

Aina sa...

Det va godt. Takk :)

Anonym sa...

For en velsignelse å få litt av Gud ord, sannhet og kjærlighet servert i ord over internett, og at det kan vokse videre i andre som leser det!! Fantastisk!! Keep up the good writing Kristin! det er sinnsykt bra! Jeg ble helt salig jeg nå!! Det var så utrollig godt å lese dette innlegget akkurat nå.,. og somdu sier det så fint: Fred....det er det jeg også sitter igjen med av å lese dette! Halleluja!! Jesus er livet!