mandag, juli 02, 2007

Feriens mindre gode sider

Nå er det lenge siden jeg først fikk sommerferie, og det er snart en mnd siden jeg kom hjem til Arendal. Jeg har vært på en gudstjeneste siden begynnelsen av juni, og det var idag... Så kan jeg unnskylde meg selv med at jeg har vært på tur, på jobb osv. Ikke det at man MÅ på møte hver uke, men jeg kjenner det er et stort savn. Det er rett og slett ikke det samme å prøve å følge seg selv opp uten fellesskap med andre kristne. Jeg må bare si det rett ut at jeg synes det er vanskeligere å utvikle meg som kristen i sommerferien. Det skulle vært motsatt. Jeg skulle hatt og tatt meg mer tid med Gud. Men det blir lite av det. Det nærmeste jeg kommer er lovsang på mp3-spillern...

Da er det godt å ha noen kristne venner som helt naturlig snakker om tro hver gang vi møtes. Jeg synes det er helt fantastisk. Samtalen bare ser ut til å spore inn på temaet uansett, og det er en gave jeg ikke kjenner mange som har. Så idag har jeg hatt en herlig dag. Sørlandsommer med gode venner og oppbyggende samtaler..

Nattas oppfordring og oppmuntring:
IKKE GLEM HVEM DU HØRER TIL!

1 kommentar:

Birgit sa...

Du er god. Er en liten trøst å vite at vi er flere om denne ferieskyggen

Men til tross for dette er du jo et forbilde for meg disse-kristin. Husk det :) sykt gla i deg