lørdag, februar 24, 2007

Heavy drinker


Idag har jeg lest litt i en bok som heter Drikk dypt av Ånden (av Peter Halldorf). Dette er en innføring i Den Hellige Ånds trekk og funksjoner. Utrolig spennende for en statskirke-person som jeg, som ikke har lære så veldig mye om DHÅ opp igjennom..

Men uansett da, så har jeg funnet noen gode sitater fra det jeg har lest idag.

"Gud tørster etter vår nærhet, langt mer intenst enn vi noen sinne tørster etter ham. Ikke for at han trenger oss, men fordi han elsker oss."

"Å bære frukt er den kristne åndelighetens viktigste tegn. Liksom en mor avstår fra sine egne behov for å beskytte og fø dem hun har gitt liv, leder all sunn åndelighet til at mennesket ofrer seg selv for andre."

Jeg må bare få oppfordre alle til å lese denne boka. Den kan virke litt tung kanskje, men er virkelig både oppløftende og lærerik.

Ingen kommentarer: